Helt slut efter all ledighet



Det är jobbigt att vara ledig. Har gjort massor på mina lediga dagar nu. Det har varit kandarkurs och massor av stallvistelse. Jag har varit i skärholmen och hunnit med att göra pepparkakshus med Thezan och Elin. Hahaha! Husen blev inte så seriösa direkt, men jag är ändå nöjd med mitt. Nu återstår bara att äta upp det fast det får vänta. Vet inte om jag ska ta det veckan efter nyår eller om jag ska vänta tills jag fyller år. Jag lutar åt det senare. Det blir liksom som en födelsedagspresent åt mig själv.
Ska försöka ta tag i det här med bilderna på bloggen. Tänkte leta upp kabeln till mobilen så jag kan lägga in lite mer färska bilder. Tog en bild på huset igår och har den nu som bakgrund på mobilen *ler*. Härligt att få använda händerna lite och sedan få beskåda mästerverket.

Snart är det nytt år. Jag har inte tänkt ut några nyårslöften och skippar nog det helt. Tror inte att dessa löften håller. Det är mest något man ska göra för att andra gör det. Bättre att ge sina löften och sätta upp mål som kommer från hjärtat och som man är motiverad för.

Nu ska jag iväg till stallet. Tanken var att rida lektion för Anna R idag, men jag kunde inte ta mig ner till stallet i tid så vi fick skippa det. Trist, men det kommer fler gånger. Ska nog ta det lugnt med Cytra idag. Fick ont i axeln igår efter att ha tömkört en piggelin till Corall. Funderar på att prova hackamoret idag. Vi får se hur det blir.
Det känns bra att Cytra står på Sättra nu. Det är mycket roligare att åka till stallet när man nästan alltid har sällskap och kan vara lite social med de andra i stallet. Människor är flockdjur och
1 Anna kusin:

skriven

Du pratar grekiska



kandarkurs?

tömkört en piggelin till Corall?

hackamoret?

Kommentera här: