Saknad och jultankar

Inget sammambrott. Lugnet över att det är slut mellan mig och Filip håller i sig. Saknar honom en del och speciellt nu när jag sätter upp julgardiner och gör det mysigt. Hade varit trevligt om han var här och mös med mig när det är klart. Jag gillar att dela med mig av såna här stunder. Fick jag inte dela julen med folk runt omkring så skulle det absolut inte vara lika roligt. Vill att alla ska känna den lycka jag känner när julljusstakarna lyser i fönstret, paketen ligger under granen eller den där underbara känslan när man dricker sin första glögg och äter sin första pepparkaka samtidigt som julmusik spelar mjukt i bakgrunden. Jag njuter för fulla muggar av att verkligen återuppleva allt igen varje år. Det är som att bli pånyttfödd och jag förundras över varenda liten detalj. Det känns som att ingenting kan förstöra mina jular, Det har varit illa vissa jular, men jag har inte låtit det komma åt mig. Julen är den tid när jag vill strunta i elände och bara få vara.
På julafton är jag nöjd när jag får vara med min familj, äta potatis, köttbullar och julknäcke, se en riktig gran pyntad och under ska det ligga en massa julklappar. Eller det behöver inte vara just på julafton. Förra året jobbade jag på julafton och vi firade, jag, mamma och pappa, hemma hos pappa med att de åt kräftor *ler åt minnet av den lite annorlunda, men mycket trevliga julen*. På juldagen kom min syster, hennes man och deras 2 barn och vi fick en "normal" jul.

I år är jag ledig på julafton (JIPPIE!). Det blir en ny upplevelse i år med. Vi ska fira den hos min syster med familj i deras nya hus i Tullinge tillsammans med hennes mans familj. Det ska bli intressant. Jag är rätt konservativ när det gäller mina traditioner. Jag vill helst att det ska vara som det alltid har varit. Jag vill ha det som när jag var liten med besök hos farmor och farfar i huset bredvid för att öppna julklappar och äta och umgås med släkten. Saknar det där tillfället när alla är samlade. Det blir lite liknande i år i och för sig. Hoppas att det ska bli kul och trevligt.

Kommentera här: