Tråkigt på jobbet och roligt på fritiden

Hade väldans svårt att komma på en rubrik.

Rubriken är så sann, så sann. Idag har jag verkligen haft det skittråkigt på jobbet. Har inga bra bok att läsa och glömde nya mp3n så jag kunde inte kolla på "The muppet show" som jag ville.
Tänkt här igår morse att det blivit mycket lättare att kliva ur sängen och ta sig till jobbet nu när jag är mer i stallet. TJu mer stall jag är i när jag är ledig ju mindre motigt är det att gå till jobbet. Fast imorrn känns det sådär motigt igen att åka tåg. Ska åka 2 helvarv på samma linje och jag vet att jag kommer bli grymt uttråkad. Håller på att spara mupparna säsong 2 och ska även lägga in nya achmedsketcher så jag inte blir uttråkad.

I stallet går det kanon! 3 ggr i rad nu har jag ridit dressyr på Cytra och hon har varit jätteduktig. Har börjat rida henne lite mer normalt nu. Har varit med på några ridskolelektioner och där har hon trivts väldans bra. Hon får liksom en bra framåtbjudning utav sig själv och det är helt underbart. När hon har det kan jag koncentrera mig på annat och faktiskt börja rida på riktigt.
Det är en helt underbar känsla att känna att vi utvecklas. Börjar oroa mig lite för att det går för fort framåt just nu. Vi kanske bör ta lite paus och låta allt sjunka in? Det blir nog lite mer tömkörning och skritts i skogen inom den närmaste tiden. Fast det beror ju lite på vädret och tidpunkten jag rider på med. Har jag möjlighet ska jag helt klart försöka ta en lång skrittur i skogen i veckan.



Nu måste jag sova. Kram till alla er som läser.

Kommentera här: