Vad skulle jag göra utan dig?

Ikväll är jag sådär skönt trött efter en dag full av aktivitet. Vi har varit på våran årliga cykeltur fram och tillbaka Ålö-Utö med tillhörande, bad, champagne i skogen och middag (i år för första gången på seglarbaren). Fråga mig inte varför det börjades med denna tradition för det vet jag faktiskt inte. Vi har mycket traditioner här på ön som min mormor och morfar gjorde och som vi fortsatt med. Nästa tradition är sillunchen som vi ska ha på söndag ute på Nåttarö hals. Det är min absoluta favorit. Det blir massor av bad, förhoppningsvis sol, sillunch och champagne i Grytet för alla myndiga kvinnor, med tillhörande nakenbad för frivilliga.

Här ute på ön är verkligen en plats att odla sina relationer till familj och bekanta och låta själen få näring. Nåttarö är det som får många av oss att lysa upp och orka med vintern och sämre perioder. Hoppas ni har det bra vart ni än är kära läsare. Jag delar gärna med mig av en dag här ute om någon skulle vilja.

Kommentera här: