En längtan

Satt och kollade på en skiva jag fått från Micke. På den är det filmat från Seriedressyr II här för några veckor sedan. Jag blir jättesugen att också vara med när jag ser alla tävla. Önskar att Cytra var så ridbar att jag kunde gå in åtminstone på en Lätt C och känna att jag kan bli godkänd. Just nu är det nog tyvärr inte så. Jag hoppas att jag kan känna mig hyfsat nöjd med henne tills nästa tävling i september-oktober för det vore ju så kul att få en bedömning på oss.
Jag har sagt till om att jag vill byta grupp från hösten till en specialträning där vi bara är högst 7 st som rider samtidigt så att vi får mer hjälp. Det här hoppas jag ska göra att jag kanske vågar vara med på klubbtävlingen även om det inte blir perfekt. Får se till att gå ner några centimetrar runt midjan tills dess också så att jag kan ha min kavaj. Så stor är den iofs inte, men det vore ju inte roligt ifall knapparna sprack upp när jag red.

Idag har jag varit med min kära mor till Plantagen och handlat blommor. Det blev 6 st växter som ska ge lila blommor och 6 st rosa + en citron basilika. De är planterade och vattnade och lyser nu upp min annars lite tråkiga balkong.

Tänkte gå och lägga mig nu och läsa så jag kan somna och orkar ta mig upp vid 3 i natt. Jag intalar mig varje gång jag får gå upp sådär tidigt att det bara är skönt och jag slutar ju så tidigt att det nästan känns som att jag är ledig. Ändå är det jobbigt varje kväll innan då jag aldrig kan sova mina 8 timmar utan alltid får för lite sömn. Jag kanske borde bli mer disciplinerad för under semestern kom jag verkligen fram till att jag mår bättre när jag får sova ut ordentligt. Sov gott folket!

Kommentera här: