"Du behöver inte vara lugn, det ordnar sig aldrig"

Citatet är från min gamla mattelärare som jag hade på gymnasiet i kurs A-D. Det stämmer inte så bra in just nu som tur är.

Agnetas knä är ömt, svullet och antagligen i alla möjliga och omöjliga färger, men i stort mår det ganska bra. Det var inget brutet och inga direkta skador. Med lite vila och ömhet kommer det bli bra igen. Snacka om att hon hade tur. 3 cm åt sidan satt ju knäskålen och hade hoven träffat den hade det inte alls gått lika bra tror jag.

Nu har jag fått ett eget hörn på Mickes FTP-server. Yey! det betyder att jag har plats på hans hårddisk att lägga ut en egen hemsida och massa bilder som jag kan dela med mig av. Ska försöka få tag på dreamweaver och sedan ska jag lära mig hur allt går till för att sedan återkomma och dela med mig av adressen till er alla nära och kära.

 
1. Världens sötaste tass 2. Sessan njuter i solen

Igår var jag ut med Cytra i skogen. Det var länge sedan nu vi red ut ordentligt och inte bara tog en sväng innan eller efter ridhuset. Det var helt fantastiskt underbart ute. Cytra var lugn som en filbunke nästan hela vägen och då kände jag mig lugn vilket ledde till att vi travade en massa och tog en liten galopp =) Det är så skönt att känna sig helt säker på sin häst när man själv kan bli lite nervös i skogen. Cytra är ibland på sådant humör att hon tror att alla stubbar och staner ska hoppa på henne och äta upp henne vilket gör mig på helspänn eftersom jag hemskt gärna inte vill ramla av. Blir jag spänd blir Cytra ännu spändare och så är den onda cirkeln gjord. MEN jag tränar på att rida ut och gör bara det som känns bra för stunden så vissa gånger blir det bara skritt och andra massa galopp.
Jag verkligen älskar hösten. Det är frisk härlig luft och härliga färger på träden som man kan njuta av till fullo från hästryggen. Jag hoppas att hösten håller i sig länge till så jag kan njuta ännu mer. Sen hoppa sjag på en vinter som antingen är väldigt mild s¨å att det går att rida ute utan broddar och hårda isiga vägar eller massa snö så det inte blir hårt och halt just därför.

Kommentera här: