Galapremiär

.. eller något åt det hållet. Filmen på mig och Cytra är klar och upplagd på youtube. Vill ni kika på den?



Jag är riktigt nöjd över hur jag fick ihop det, men tar gärna emot synpunkter på hur jag kan göra det bättre.

Idag har jag haft en väldigt strulig dag på jobbet. Hela dagen började med kaos och avslutades med ännu ett kaos. Första kaoset var pga ett omfattande signalfel i Karlberg som gjorde att vi blev stående i Norrviken i nästan 30 minuter. Då har jag inte ens börjat jobba så det kändes lite trist. Som tur var var mitt eget tåg ochkså sent så jag hann med att ta det =) Med det tåget var jag inte i tid på en enda station trots att vi gjorde försök att komma ikapp. När vi faktiskt började närma oss att gå runt avgångstid så klantade sig "fjärren" och släppte ett tåg före oss för att de tyckte att det tog för lång tid för min förare att gå på toa och byta ände i Bålsta. Det gjorde oss mer 10 minuter sena igen *suck* Min timmeslånga rast krympte helt plötsligt ner till bara 35 minuter.
Efter rasten gick det väl hyfsat bra och vi var i tid nästan hela tiden. Tyvärr blev det en påkörning i Karlberg så kaos nummer 2 var ett faktum. Eftersom mitt insatståg inte gick så ställde jag mig nere på spår 13/14 på centralen och pratade med folk. Sånt tycker jag om! Efter att ha stått där i 1 timme så tog jag mig hem med första Märsta-tåget som fick gå igenom Karlberg och nu sitter jag här.

När jag ringde min turfördelare idag och bad om turer på mina disponibla dagar fredag-söndag blev jag pålurad att istället för att vara ledig imorrn, torsdag, så ska jag gå HLR/brand-utbildning. Självklart hade jag kunnat säga nej, men det kändes som att det var bäst att ta utbildningen så fort som möjligt så de inte glömmer bort mig igen som de gjorde med ergonomikursen.
Så istället för att vara ledig imorrn blir det utbildning 8.30-16.30 i Hagalund och ledig på lördag.

Igår träffade jag på en taxichaufför när jag åkte hem från stationen (pga sent tåg) som jag småpratade lite med. Han berättade att han bor i Väsby och har bott på Ardennergatan (där jag bor). Efter en stund sa han att han bodde på nummer 85, precis som mig. Vilket sammanträffande. det var inte samma lägenhet utan den rakt över mig.

Kommentera här: