Träningsvärk av simning?

Det har aldrig hänt förut att jag fått träningsvärk av att simma eller bada, men nu är det ordnat. Baksidan på mitt högra lår värker en massa. Tydligen fick det jobba mycket mer än resten av kroppen igår.. hmm.. Det borde varit i båda benen för jag simmade ju rakt = jag tog i med båda benen lika mycket?

Jag har lånat mammas bil idag så jag har kunnat ta mig dit jag velat utan problem =) Det blev först en skrittur på Cytra och sedan en på Olke. Eftersom det var ett par tre timmar tills jag skulle hämta mamma och lämna tillbaka bilen så körde jag ner till simhallen och simmade lite idag med. Idag skippade jag simglasögonen och det var dumt. Att simma bröstsim är inte bra för min nacke så nästa gång får jag helt enkelt ta med mig glasögonen. Det blev mer ryggsim idag än vad jag tänkte just för nackens skull. Hur simmar ni ryggsim? Jag kan liksom inte riktigt bestämma mig för en teknik och har ingen aning om vad det är för något man lär ut när man lär sig ryggsim. vad är egentligen bäst ur motionssynpunkt?
Känner mig ännu stelare i kroppen nu än vanligt. Hoppas det går över tills imorrn.

Tyvärr alla ni som väntade er en bild på Olke idag. Jag glömde kameran, men imorrn tänkte jag göra ett nytt försök.
1 berit almlöf:

skriven

Ett hett tips är att stretcha efteråt eftersom simning är som vilken träning som helst.Musklerna behöver dras ut efteråt.

Puss Ma

Kommentera här: