En helt underbar kväll!

Gud så skön eftermiddag och kväll jag har haft i stallet idag. Jag kom direkt från jobbet och kände mig lite stressad och lite trött, men det försvann direkt när jag kom innanför stalldörrarna. Tänk så bra det har blivit i stallet de senaste månaderna. Nu har jag inte längre ont i magen när jag ska dit utan jag hänger gärna där i några timmar och bara pratar om allt och inget med folk.

Jag red Olke en stund på gräsbanan och hon var hur fin som helst. Jag gav mig den på att jag inte skulle ta henne så mycket i munnen och låta bli att röra handen så dant. Det fungerade kanonbra! På framskrittningen satte jag spöt mellan händerna och höll fast det med tummarna för att öva på att få till rätt handställning.
Traven var fantastisk och jag satt ännu bättre nu än vad jag gjort förut. Galoppen kändes också bra och jag kunde sitta ordentligt trots att hon fick galoppera i större språng. Kanske har stretchingen från igår hjälpt redan? Ska nog sluta blogga och stretcha innan sängen nu också. Jag måste ju vara fit for fight på söndag!



Dagens läskigaste var när en häst i stallet skulle sederas för att kunna kolla i munnen. Sederingen tog alldeles för bra och hästen blev alldeles svag hela den och kunde knappt stå upp. Ett flertal gånger så såg det ut som att han skulle trilla omkull. Tydligen kan det hända på en del hästar. Allt gick bra den här gången som tur var.


Teddan
1 Jenny:

skriven

Ja, det är helt toppen. Hur bra gäng som helst!

2 sofie:

skriven

fin häst! har du ingen film på när du rider henne?

Kommentera här: