Anna du kan sluta läsa nu för det här är ett hästinlägg ;)


Igår red jag lektion på Olke för Ebba. Det gick helt okej. Vi tränade övergångar skritt-trav och tempoväxlingar i trav. Det var väldigt knepigt för Olke var på något skumt humör. Hon var spänd och väldigt trippig/framåt, men det ska kunna gå att rida ändå så jag kämpade på.
Både för Bruno och Ebba har jag nu börjat rida ihop Olke mer. Hon får inte paddla på framåt som hon gärna vill göra utan nu ska hon sätta bakbenen längre inunder sig. Det är riktigt knepigt för hon spänner sig rätt mycket då och jag måste ha lite bättre timing och det är svårt, men det går riktigt bra emellanåt. Jag får faktiskt göra samma jobb när jag jobbar på långa tyglar för Linda. Skönt att de är på samma linje allihopa. Bruno och linda har ganska lika sätt att se på vad som ska göras och hur det ska göras. De passar mitt sätt att se på hur jag vill träna Olke perfekt.


Bruno-övning: skänkelvikning längs långsidan
1 Nina:

skriven

Jag jobbar och jobbar :) Det är inget att vara avundsjuk på kan jag säga. Jätte jobbigt. Nu längtar jag bara ut till ön och lite lugn och ro :) Du kan maila till min adress [email protected]. Jag tog ju inga kort konstigt nog. Var väl helt vimsig.

Kommentera här: