Året 2011 (juni)

Den 1 juni hade jag skrivit 1234 inlägg här i bloggen.

Början av månaden spenderades ute på Nåttarö. En vecka var jag där ute och halva den spenderade jag alldeles ensam med bara min kamera och mina tankar. Det var spännande för jag har aldrig varit ute så länge själv förut och med facit i handen så är det helt fantastiskt att vara själv i naturen.
Vid ett tillfälle täntke jag fota småfåglar så jag smulade sönder en brödskiva och spred ut smulorna utanför tältet, tog fram ett liggunderlag och kameran och la mig för att vänta på ett bra fototillfälle. Tji fick jag! 50 minuter senare så hade inte en enda fågel visat sig.


Bild från 2010 som inspirerade mig till det misslyckade experimentet.

Efter att ha fuskätit lite och haft en dag då jag nästan hade panik på grund av mitt sug och letande i skafferierna så blir jag mer och mer övertygad om det här med LCHF. Min kropp visade tydlgt hur den ville ha det och det lyssnar jag på. Det tog bara 26 år innan jag lärde mig lyssna på min kropp.
Jag var ute på min första shoppingrunda sedan jag började med LCHF och jag tyckte det var superkul. Jag köpte toppar och linnen för 800 spänn bland annat på New Yorker som jag annars knappt ens tittat åt.


Första gången i vanligt linne på 10 år säkert

Jag har fått en ny stallplats och planerar för fullt vilket datum jag ska flytta. I stallet (där Olke står) är det svajigt och oroligt (läs: total katastrof). I mitten av månaden blir det klart att Lisa tar över stall Norrsunda så jag bestämmer mig för att stanna kvar.
J som har häst blev sjuk och fick åka ambulans och ligga inlagd en tid. Det var projekt att ta hand om hennes hästar och självklart var vi oroliga för henne då läkarna inte verkade veta vad de skulle göra eller var idioter.

Mammas vän Marit blir årets Väsbybo! Riktigt härligt må jag säga och en person väl värd titeln.

I början av månaden var det väldigt varmt. Det var 25-26 grader i lägenheten och hästen fick värmeeksem.

Jag var hos en läkare på Previa och jag kände för första gången på flera år att jag blev tag på allvar. Fast jag gick bara därifrån med 200 st propavan för att sova bättre så så mycket bättre blev det inte ändå. Jag slapp åtminstone bli nedtryckt och inte trodd på som jag känt förut. Propavanen har jag fortfarande och de hjälper mycket.

Mitt absolut bästa köp till lägenheten gjorde jag nu. 2 vänner till mig hade en ac som de ville bli av med så jag köpte den och den fick stå i sovrummet och fick jobba några timmar om dagen för att hålla en hyffsad temperatur så jag skulle kunna sova bättre.

Kameran var med vid ett flertal tillfällen, bland annat vid Sigtuna vattenskidklubb och när Micke tävlade sin första lokala tävling på Överby.


Micke och Charlie


Sveriges 3e bästa vattenskidåkare

Låten som fastnade i mitt huvud den här tiden var Eric Amarillos "om sanningen ska fram"






Jag tar mig i kragen och säljer min älskade Toadie =(



Nasse och Nalle Puh sitter under ett stort träd och tänker över livet.
Plötsligt frågar Nasse:
"Puh, vi har fått två händer för att hålla, två ben för att gå, två ögon för att se, två öron för att höra, men varför har vi bara ett hjärta?"
Puh tänker en liten stund och svarar:
"Nasse, det är säkert för att det andra hjärtat är bortskänt till en annan, som vi själva måste hitta."


Halva midsommarafton spenderade jag på jobbet, men direkt efter så åkte jag till Tulinge för att fira med min familj.





Ett par gånger rider jag lektion för Carola och jag är mer än nöjd efteråt. Vi tränar och lite över bommar och hoppar små hinder på gräsbanan.





En söt liten fölis bodde i stallet några dagar och jag kunde förstås inte låta bli att fota den.



Kommentera här: