Tjatiga jag

Jag vet att jag tjatar då och då om min fantastiska häst och idag får nu höra det igen.
Jag kikade på lite youtubeklipp igår på Piet Bakker, Ellen Ofstad, Bent Branderup och andra där de jobbar hästarna från marken. Long reining eller på långa tyglar lär jag mig tillsammans med Olke. Det är väldigt häftigt att se vad man kan åstadkomma med det här arbetet. Jag blev grymt inspirerad så idag fick det bli arbete på långa tyglar på ridbanan med fickan fylld med godis. Det ska vara kul att jobba så ibland behövs lite mutor för att motivera lite till. Det fungerade superbra! Hon är alltid positiv och ambitiös, men idag var hon lite extra glad och helt klart godissugen så hon försökte lite extra. 
Provade att jobba med ännu lösare tyglar än tidigare så hon skulle få balansera sig mer själv och det var verkligen nyttigt. Superfin häst och glad Fanny!




Kommentera här: