På dressyrtävling

I söndags var jag iväg med Olke på en klubbtävling på min hemmaklubb Väsby Ridklubb. Jag gillar verkligen deras seriedressyrer det är lite lagom mycket tävling och lagom avslappnat.
 
LC:1
Olke kändes riktigt bra i den här klassen. Hon kändes lagom framåt, inte så spänd och gick i form hela programmet. Vi gjorde vårt bästa program hittills i vår lilla tävlingskarriär. Jag var grymt nöjd efteråt. Tyvärr tyckte inte domaren samma sak utan hon dömde ner oss rejält. Från att jag och Micke trodde på siffror på 63 % så rasade det ner till 56 %, inte ens godkänt. What?! Hästen gjorde det den skulle och dessutom i form i nästan alla moment, borde inte det vara ett godkänt resultat? 
Nu är inte siffran det viktiga utan känslan och känslan var fantastisk. Hon var lyhörd och höll de gångarter hon skulle det är en förbättring sedan senast. 
 
LB:1
Här var Olke grymt trött. Det är förståeligt med att först åka den läskiga transporten, hamna på ett nytt ställe och dessutom rida två klasser. Hon lyssnade inte för skänkeln och var ännu spändare nere på domarkortsidan. Vi tog oss igenom programmet ändå för utan träning så kommer inte spänningarna att försvinna. Det är bara nöta på.
med tanke på den sågning vi fick i LCn så gick jag ut från banan och var övertygad om att jag skulle få 46 % typ. Döm av min förvåning när domaren dömt oss på 53 %. 
Hur kan min känsla vara så himla olik domarens bedömning? Har jag missat något som hon upptäckt? 
 
Här kommer lite bilder som snälla Elias var snäll och klickade på oss.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: