Nöjd och så

Just i denna stund känner jag mig nöjd och kanske lite lycklig. Det var länge sedan jag hade den här nöjda tillfredskänslan. Varje andetag jag tar känns lätt och fyller mig med mer av den här sköna känslan. Underbart. 
Även om stund är just nu och vad dom helst kan hända framöver så kan jag leva på det här en bra stund. 

Känner ni ibland den där känslan också? Där man bara är nöjd med det man har och har åstadkommit.



1 Anonym:

skriven

Skönt att du känner dig bättre!! Om man får fråga, har du gått enbart till husläkaren och fått medicin eller går du även och pratar med någon?

Svar: Jag går hos psykiatrin, men tyvärr ingen terapi. Var redan inskriven pga sömnproblem så har aldrig gått via husläkaren.
Fnozie

2 Anonyma jag igen...:

skriven

Egentligen är det hemskt att vissa inte ens får komma till psykiatrin utan "får stanna" hos husläkaren och att det finns de som är hos psykiatrin och inte kan få terapi. Kan du inte ens få gå på gruppterapi? (Jag har förstått att vuxenpsykiatrin är väldigt mycket mer åtstramad än tex BUP)

Svar: Husläkarna känns inte helt kunniga just när det gäller psykisk ohälsa. Inte kul att behöva tjata sig till en remiss eller behöva krångla när man mår dåligt.
Jag pratade med läkaren om någon typ av samtal, men han trodde jag skulle hinna må bättre innan jag fick någon tid till det och han hade nog rätt. Har dock funderat i flera år på att gå och prata med någon och bearbeta saker och ting. Kanske blir det av någon dag...
Fnozie

Kommentera här: