Vaccinera mot TBE

Idag skulle jag haft en uppföljning på jobbet, det är en medåkning som alla måste ha vartannat år med instruktör, men kollegan blev sjuk så jag tar istället en planeringsdag och fixar med allt som jag annars glömmer eller inte hinner med. Det är både skönt och trist att sitta i ett litet rum alldeles ensam och knappa på datorn. Halva dagen är det skönt, men sen brukar det bli rejält trist. Jag är liksom inte van att sitta ner så lång tid och jag känner av min svanskota efter 3-4 timmar.
Hur som så tog jag nyss en paus och tänkte gå ned för att köpa mig en cola zero. Vips så hamnade jag inne på Svea vaccin som ligger på vägen till Stockholms turbutik som jag skulle till. Det tog mig 7 minuter från att jag gick från jobbet och var tillbaka igen och då hade jag hunnit med både en vaccination mot TBE och köpa det jag skulle. Jag älskar verkligen när saker går smidigt!
 
Det här är anledningen till att jag vaccinerar mot TBE, mitt paradis på jorden Nåttarö.
 
Meningen med det här inlägget är att jag vill slå ett slag för Svea vaccin uooe på översta våningen på Centralen (mot Klarabergsviadukten). Varför inte passa på när du ändå är på Centralen att ta den där sprutan? Slå 2 flugor i en smäll!
Dessutom var doktorn som gjorde det superdupertrevlig. Han hade verkligen det där lilla extra som gjorde att jag gick gladare och nöjdare därifrån än innan trots att jag fick betala 350 riksdaler för att bli stucken med en nål. Serviceminded som få. Sån service gör att jag gärna rekommenderar folk att gå dit. Bra bemötande tycker jag ska uppmuntras så att de som lägger manken till får något för "besväret" och fortsätter vara sådär trevliga och serviceinriktade.
Jag gör också tvärtom ifall någon är otrevlig väljer jag hellre ett annat ställe nästa gång och oftast blir det ju att man pratar med folk om det negativa man varit med om. Det sägs att all PR är bra PR, men vad gäller butiker, matställen och sånt vi har runt Centralen så tror jag inte att det är så. Vi som jobbar här tror jag hellre går till ett ställe med bra service och där vi får ett leende än går till de ställen som är buttra och knappt säger ett ord.

Kommentera här: