Snart tillbaka från de döda

Efter snart en vecka av sjukdomar så känner jag mig nu åtminstone mer levande än död.
 
Det började i söndags med att jag blev magsjuk med feber på kvällen. Som tur var så gick det över till måndagen och jag gick till jobbet i tisdags med en hängig känsla. Jag tänkte att det nog går över. Det var säkert bara för att jag varit magsjuk. Tji fick jag. Jag svettades floder och fick lov att gå hem när jag kämpat mig igenom det absolut nödvändigaste.
Sedan dess har jag mått riktigt dåligt. I onsdags låg jag bara i soffan och koncentrerade mig på att andas. Jag har aldrig haft problem med andningen innan så det var faktiskt riktigt läskigt. Jag till och med funderade på hur illa det måste vara för att man ska ta sig till akuten för att få hjälp. 
Igår mådde jag bättre men det är fan tortyr att inte kunna hosta ordentligt för att det gör så ont i bröstet och inte kunna ta djupa andetag för att då kittlar det så att jag måste hosta. 
 
Fast i eländet så finns förstås roliga stunder. Jag fick ett samtal från min man igår där han bara utbrister "jag såg ett ånglok" som om att han sett ett spöke. Jag börjar asgarva och självklart utmynnar det i en hostattack. 
 
Idag mår jag ännu lite bättre, men jag svettas fortfarande, hostar och har världens huvudvärk. Febern har dock gett med sig. Wiie. Så snart, snart är jag tillbaka till de friskas land. Woho.

Kommentera här: