"Du behöver ju inte hoppa och studsa och dansa hula hula"

Jag har haft en helt galet rolig kväll och det behövde jag efter veckans svacka. Familjen är klart bäst på att få mig att skratta tills jag inte får luft och träningsvärk i magen. Det var inte bara em skrattattack utan de har återkommit under hela kvällen. Helt fantastiskt galet underbart! 

Nu är det dags att bädda ner sig och lyssna på regnet som smattrar på tälttaket.

Min mor sa innan hon stoppade in öronpropparna och slöt ögonen att jag inte behöver hoppa och studsa och dansa hula hula i natt. Hon är van sedan tidigare med mina mardrömmar och plötsliga aktiviteter på nätterna som kan skrämma vem som helst. Fast lite huladansande vore något nytt. 
Peppar peppar, men det var länge sedan nu som jag drömde en riktig mardröm. Mycket otroligt konstiga drömmar har jag haft på sistone visserligen, men ingen där jag vaknar i full panik eller med dödsångest. Ja jag vaknade ofta förut på de sätten. Jag har till och med gjort en sömnutredning för det och där sov jag tydligen helt normalt. 

Nej nu måste jag sluta. Jag måste ju passa på att njuta av regnet och lugnet. Älskade underbara lilla skärgårdsö. Paradiset på jorden. 

Kommentera här: