Det där med att sitta reserv

Nu ska ni få höra om min ytterst slitsamma dag som jour mellan 10.30 och 19.

Dagen började med att sitta 1 timme i soffan och kolla på lite dåliga program på tvn, sen blev det skarpt läge med omfattande ställverksfel i Västerhaninge så operativcenter skickade ner mig (i taxi) tillsammans med 3 personer till Tungelsta för att lösa av kollegor som fått jobba för mycket tid. Där var det rejält struligt med vem som skulle vara där, men jag hamnade i alla fall i ett tåg som skulle gå om 15 min och väntade så snällt på en förare och order om att få åka när den gamla tågvärden som haft tåget innan hörde av sig och sa att tåget skulle tömmas och sedan gå tomt upp till Stockholm. Jahopp. Det var bara tömma och prata ännu en gång med OpC för att veta vart jag skulle ta vägen. Jag fick order om att följa med tåget upp till Cst igen (Stockholm central).
Uppe på Centralen igen så tog jag rast och käkade pad thai på ett nytt ställe som heter "Holy monkey". Det var fruktansvärt dyrt, men bra mat, trevlig personal och framförallt fick jag massor av mat.
Sen blev det lite timmar till i soffan med trevliga kollegor innan vi var ett gäng som gick ner på Wayne's för att fika ett par timmar. Vi tog sedan ett halvt varv i cnetralhallen för att handla lite mat till vissa och efter det blev det yatzyspelande uppe i soffan. Jag avslutade med en yatzyvinst.

Som ni hör så har jag inte direkt slitit ihjäl mig. Vissa jourdagar är det såhär lugnt och då gäller det att njuta. Andra dagar kan det vara totalt kaos och man får åka hit och dit som en jojo.


En tågmupp
1 berit:

skriven

Gullig "tågmupp".Gillar han att åka tåg undrar jag i mitt stilla sinne, verkar lite snurrig???ma

2 fanny:

skriven

En tågmupp älskar allt som har med tåg att göra. Virrig är de säkert i livet, men när det gäller tåg kan de minsta detalj.

Kommentera här: