Konstant regnande

Jag är inte lika negativ till regn som många andra. Jag tycker det är nödvändigt och lite mysigt med regn då och då. Det jag inte gillar är när det regnar konstant. Det får gärna vara lite uppehåll ibland tycker jag. Aja.. färdiggnällt om den saken.
 
Imorrn ska jag ut till Nåttarö med mamma för att ta ner mitt tält. Förhoppningsvis. Eftersom vi stuvar tälten (lägger ihop i högar med presenningar över) så får det inte bli fuktigt i stuven. Blir det blött och fuktigt så möglar det och det är INTE bra. Jag hoppas det slutar regna nu och blåser lite lagom tills imorrn då det kan få bli strålande sol så det torkar upp lite. Regnar det så blir det antagligen inget imorrn utan då har vi plan B som är att åka på söndag. det finns även en reservplan ifall det är illa hela helgen, men så långt hoppas jag inte vi behöver gå.
Det var tur att jag kom på den briljanta idén att vi skulle ta ner mammas tält sista dagen på semestern. Hade vi haft båda tälten kvar så hade vi nog varit rejält stressade nu.
 


 
Jag är glad att inte tälta såhär
 
 
 
 

Kommentera här: