Min dag

Nu är det inte många dagar kvar till söndag. Har börjat få en liten nervös känsla i magen som jag försöker ignorera. Den kommer säkert växa sig starkare, men den ska INTE få ta över.

Idag har jag åkte som handledare i service och bemötande för andra gången i mitt liv. Det är kul även om man kan märka vissa tendenser till att kollegorna tycker det är lite obehagligt att ha någon hos sig som ska bedöma hur de jobbar. Än så länge har jag åkt med en massa bra kollegor och jag har känt mig trygg i min roll och det har bara varit kul. Det svåra tycker jag är att planera in vilka jag ska åka med och få till det med tiderna. Jag hoppas att jag kommer på ett bättre system på hur jag ska ordna det så det blir nog bättre med tiden.

I eftermiddags kom pappa hem hit och hjälpte mig med diverse saker som behövdes fixas här hemma. Vi satte upp en ny snygg hatthylla som jag fått av mamma, en matchande spegel, en matta på balkongen och så fixade han en dörr som var lös på ett badrumsskåp. Tack snälla!

På kvällen hängde jag med Micke ut till Obbe på Grana gård och höll en lektion för dom. Det var kul!! Micke fick jobba rätt hårt. De är så himla duktiga nu! Snacka om ett ekipage som ständigt utvecklas. Det är synd att tävling inte är så stort alternativ för jag tror att de skulle kunna göra bra ifrån sig i LB och snart LA. Jag avundas Micke som har sån disciplin och sån törst efter att bli bättre. Han är som en svamp som suger åt sig all bra kunskap och sedan försöker använda sig av den i praktiken. Själv är jag ju lite lat även om jag försöker att fokusera och verkligen lägga manken till, men jag jobbar på det. Jag försöker bli mycket med disciplinerad och hålla mer koll på mig själv.

Igår hoppade jag över min ridlektion och var istället med på marken med kameran och fotade mina medekipage. Det var kul. De red halva lektionen nere på ängen så jag kunde fota hej vilt utan att det blev alltför kassa bilder. Här lite smakprov:


Maria och Harry



Good Hope med sin koncentrerade ryttare.


Hagens Quarry


Och sen lite bilder från en fredagsridning ute på ridbanan. Ridskolan ligger verkligen vackert till vid Mälaren.

4 ekipage i skänkelvikning på diagonalen.


Kommentera här: