Min dag

Min dag har varit kanon! Emina har fått rida Olke och det gick så bra som det bara kan gå. Jag var inte helt säker på kombinationen oerfaren ryttare och oerfaren häst, men dom passade super ihop! Emina fick träna på precis det som jag tränar på nu med effekten av hjälperna. Vi pratade lite om skalan mellan 1 och 7 och vart på den som vi vill att hästen reagerar. Hon fick träna på massor av halter från skritt och också att gå i långsam skritt. Dom skötte sig fin fint båda två. Det är en stor fet guldstjärna på både Emina och Olke!
Det blev också en hel del trav, först på lina och sedan fick dom klara sig själva. Det blev mycket övergångar trav-skritt och träna på att vända snett igenom i trav. Jag tror att det var dom perfekta övningarna just idag. det var lite lagom klurigt och lagom mycket att tänka på.











Jag har skrivit förut att Olke är min drömhäst och idag bevisade hon det en gång till. Hon är snäll, känslig och anpassar sig efter vem som sitter på.

Kommentera här: