Fodringsschemaansvarig

Jag har tagit på mig ansvaret för att fixa schemat för fodringarna i stallet. Det är lite knepigt, men rätt kul att få sitta och klura lite. Vissa dagar är lätta att ordna speciellt om någon önskat just den dagen, men den finns det också de dagar då jag vet att folk inte riktigt vill vara i stallet. Vissa dagar och tider är ju mindre populära än andra så det gäller att försöka göra det rättvist så inte samma personer får de obekväma tiderna.
Själv har jag ofta inte så mycket valmöjligheter utan måste ju följa mitt jobbschema. Den här månaden är jag snäll och tar på mig någon extra fodringar då jag erbjöd mig att ta julaftonsmorgonen och lunchen.

Vi kommer antagligen att börja med fri tillgång på hösilage i hagarna och då kommer det bli lite lättare. Då kommer lunchfodringen försvinna helt. Det är bra för oss och bra för hästarna som kan stå och äta en större del av dygnet än nu. Hästar i det vilda äter typ 18 timmar varje dygn och deras magar är gjorda för att få lite mat ofta.

Kommentera här: