Energiöverkänslig

Eftersom jag är extremt känslig för folks energier så kan man kalla mig energiöverkänslig. Det är en rätt jobbig åkomma. Jag har svårt att hålla min egen energi. Även om jag känner mig glad så kan det snabbt ändras om jag träffar på en person som har en negativ energi.
Både positiv och negativ smittar av sig på mig, men den negativa är som mest envis och kan sitta kvar länge. Det kan vara så illa att en persons närhet kan få mig ledsen, arg, osäker och ge mig en klump i magen. Jag brukar försöka ignorera det, försöka släta över och vara som jag brukar, men det fungerar sällan. Någon som har samma åkomma?
1 berit:

skriven

En ganska vanlig "åkomma".Att bli medveten om att man är lite extra känslig är första steget till en förändring:) Kram Ma

2 Jenny T:

skriven

Jag träffade en häromdagen som gjorde en "energiutsugning" från mig. Jag var helt väck i två dagar, men jag tänkte istället att jag gjorde en god gärning som delade med mig till någon som behövde.

Det känns bättre om det är någon man tycker bra om. Du kanske själv behöver låna energi någon gång och kan få tillbaka? Ge och ta mellan dem man tycker om. =)
Det är värre med dem som man inte vill ska stjäla från en. Då är det jobbigt. Det gäller att se det ur ett positivt perspektiv tror jag, men hur ska man få det till något positivt?

Kommentera här: