Livet rullar på

Ja som rubriken lyder så rullar livet på ganska så bestämt just nu. Jag kan inte förklara det som att det går extremt fort, men det känns som att ett väldigt tungt tåg har kommit i rullning i svag nedförslut och det är extremt svårt och jobbigt att stanna det. Så just nu åker jag bara med. Hänger ni med på vad det är för känsla jag vill förmedla?
 
Jag kom på att jag kanske skulle uppdatera er på några saker jag berättat om tidigare i bloggen. Åkningen jag hade för någon vecka sedan tillsammans med VDn för Stockholmståg, trafikchefen och med 2 chefer från SLL gick väldigt bra. Dagen började med en lunch för att prata ihop oss om upplägget och sedan träffade vi SLL och gick gemensamt ner till tåget. Alla som var med var oerhört trevliga och pratglada. Det underlättar ju om man får med sig människor som är naturligt nyfikna och stället frågor. Åkningen gick också bra och de fick se en liten del av hur vår jobbvardag ser ut. 
Ett kul uppdrag! Jag gillar att vardagen skiftar så det inte blir samma sak hela tiden.
 
Igår var jag och min fina sambo ner till Guldsmedjan Glansen i Väsby centrum och beställde vigselring till mig och pratade om hur Tobias ska göra med sin. Min ring kommer bli så fin och passar väldigt bra med den jag redan har.
 
Förlovningsringen. Ni skulle se hur den glittrar i olika färger i rätt ljus. Älskar den!
 
I övrigt så har vi planerat en hel del inför det stundande bröllopet i juli. Jag har gjort en checklista som jag kollat igenom med min mor och det känns som att vi ligger i fas med den. Min mor är för övrigt en väldigt klok kvinna och den enda som har kunnat ge mig bra råd i frågan om jag ska byta efternamn eller ej. Jag har känt mig väldigt kluven och nästan haft ångest över det här, men efter att ha pratat med henne så bestämde jag mig. Det blir en kompromiss med mig själv och jag byter till Fanny Rokka Almlöf. Vad säger ni om det? (Syrran, du behöver inte svara för jag vet redan din åsikt :P)
 
 
 

Kommentera här: