640 kg golv

Lite då och då just nu så kommer det leveranser hem med saker till huset. För någon vecka sedan så kom det 2 pallar med vårt golv. Laminatet tog jag ett paket under armen och bar in en och en. Jobbigt, men det funkade. Parketten däremot. Jisses. Paketen var otympligt långa (har för mig att de är typ 2,4 m långa) och vägde fan bly. Jag kämpade mig igenom säkert närmare 300 kg alldeles själv. Eller ja jag hade en liten liten pirra till hjälp också.
Till kvällen fick jag hjälp av Tobias att ta in resterande kilo golv. Tänk att jag var med och tog in mer än 1/2 ton (!). Girl power!
 
I helgen har vi fått massor gjort. Det har målats, tapetserats, slipats, spacklats och tagits bort kamin. Kaminfan satt ordentligt och det har bändits, brutits och sågats hej vilt. Efter 2 dagars envetet arbetande med den så är den nu loss och alla lösa delar är utburna. Puh. Vi fick massor av hjälp av min mor och av Tobias pappa.
 

Kommentera här: