Som en tom ballong

Efter en intensiv helg så får man kanske känna sig som en ballong utan luft. Min energinivå är lika med noll såhär efter all aktivitet. Innan helgen har jag ångest, under helgen så kör jag bara på och det finns liksom ingen stoppknapp och sedan efter helgen så blir jag totalt handlingsförlamad och orkar inte ta tag i något alls. 
Så nu har jag kommit fram till att måndagar får vara en vilodag. Då ska jag göra sånt som ger mig energi och som laddar upp mig igen inför veckan.
 
Dagens energiladdning blev stallet och ett härligt ridpass på min fina Olke. Hon var pigg och glad så det var väldigt roligt att rida idag. Hon var dessutom väldigt ambitiös, mjuk och lyhörd. Det blev mycket travarbete på 8-volter som hon gjorde väldigt fint. VI har alltid haft lite problem när vi ska byta varv då hon gärna kör upp huvudet och det blir inte så smidigt som jag vill, men idag tränade vi på det och det gick riktigt bra. Det blev också mycket galoppjobb med att öka och minska sprången på volt. Jag tänkte att jag skulle ha en alert med en bra takt och försöka hålla galoppen rund. I vänster varv var det lite kantigt och jobbigt, men i höger varv var hon oerhört trevlig och jobbade på bra. 
Det lilla negativa jag kan säga om stallvistelsen var väl att min plan om att rida i dressyrsadeln fick ändras då Olke blivit för tjock för den. Jösses! Jag har tyckt hon blivit rundare, men inte sååå rund att sadelgjorden inte gick. Det får bli hårdträning framöver så hon blir lite smärtare igen. Hennes matte kan ju också behöva det så vi kan ju träna ihop :)
 
En bild från i somras på "rasta-Olke".
1 Lisa:

skriven

Det var kul att se dig i stallet idag. ❤❤❤

Kommentera här: