Upp och ned

Jag vill helst inte skriva en massa deppiga inlägg, men jag vill också vara ärlig med hur jag mår och hur det går i efterdyningarna av pappas bortgång.
 
Det som hänt på senaste tiden är att jag blivit sjukskriven på 50 %. Jag försökte jobba heltid, men det var oerhört jobbigt och jag fungerade inte som jag borde, Halvtidssjukskrivningen är rätt ny så jag har inte riktigt hunnit känna efter helt hur det går. Jag är dock lättad över att få tid till återhämtning och att slippa pressen som jag känner att passa tider och måste göra saker. Det finns saker som jag känner press över ändå. En sån rolig sak som att åka till stallet kan ibland kännas att cykla upp för en väldigt brant backe (tänk er Mor Olas backe vid Kairo, Upplands Väsby). Ibland är det lika jobbigt att stiga upp ur sängen och framförallt att laga och äta mat. Maten är extra knepig och tyvärr gör det att jag inte äter som jag vill vilket i sin tur gör att kroppen inte mår så bra som den kan göra.
Planen just nu är i alla fall att jag jobbar ungefär varannan dag till den 28 oktober då jag ska träffamin läkare igen. Nästa fredag ska jag dessutom träffa en psykolog. Det ska bli väldigt intressant.
 
Jag vill be om ursäkt till er som inte alltid får svar när ni hör av er eller att det dröjer långt tills svaret kommer. Jag tänker på er och har dåligt samvete för hur jag fungerar just nu.

Kommentera här: