Ta inte illa upp men din häst är tjock

Jag kunde inte låta bli att sno de här orden (dock inte ordagrant) för att använda i rubriken.
 
Jag har så fantastiska medryttare till Olke. Just nu har vi en diskussion om hur vi kan hjälpa Olke på bästa sätt att hålla sig mjuk och fin i kroppen utan spänningar. Jag hade nämligen en veterinärvän ute och kikade på henne och hon tyckte hon var lite stel i bogpartiet och hittade en spänd "knuta" på rumpan. Det är egentligen inget jättestort, men jag som är van vid att Olke alltid är jättefin och aldrig visar något fick ändå något att tänka på.
Hur som så vill jag gärna ta hjälp av "team Olke" och frågade vad de tror kan vara bra att göra och om de idéer jag har kan fungera. Det var när vi pratade om det här som jag fick kommentaren om att Olke är tjock och skulle behöva bättre kondition dök upp och jag tar verkligen inte illa vid mig alls. Hon är en sådan häst som bara behöver titta på mat så går hon upp i vikt så det är helt klart ett problem vi tampas med konstant. 
 
Sådan matte sådan häst? Runda och goa
1 Jenny:

skriven

Kolla med Alyose.se. De har superbra saker. Jag skulle satsa på tarmfloran i första hand när hästen har problem med vikten.

Svar: Det ska jag kika på =)
Fnozie

Kommentera här: