Vad tråkigt

Ja jösses vad tråkigt det var att läsa beskedet om skatten i år. Visserligen var det väl lite skönt för jag hade inte en susning om åt vilket håll det skulle gå, skulle jag få betala eller få tillbaka.
Nu blev det att jag fick betala. Doh. Hela 28 kronor! Kyss mig Karlsson!

2 gånger i mitt liv har jag fått betala tillbaka på skatten nu. Hur har ni det? Brukar ni få tillbaka? Bor ni i egen bostad eller i hyresbostad?

Har ni tänkt på hur konstigt det egentligen är att man inte får lära sig att deklarera i grundskolan? Varför har vi inte en lättare ekonomikurs för hemmabruk i högstadiet? Det är ändå något vi alla måste lära oss och får man hjälp redan i skolan så kanske man skulle kunna slippa gå på en del nybörjarnitar och lära sig att deklarera på ett bra sätt.

Kommentera här: